Renovatiemarkt van huiseigenaren valt terug in 2017: Update rapport beschikbaar

18.6.2018

Het jaarlijkse renovatieonderzoek van Essencia biedt u het meest actuele en complete overzicht van de Belgische renovatiemarkt. Het laatste rapport is eind juni ter beschikking en geeft u alle input om uw marketing & sales strategie aan te scherpen en zo uw efficiëntieslag te verhogen. 

 

In 2017 voerden 5% minder huiseigenaren een renovatiewerk uit in vergelijking met 2016, namelijk 34%. Opvallend is de sterke terugval van de activiteit bij eigenaars tussen de 40 en 55 jaar. Dit lijkt te vooral te wijten aan minder energiezuinige werken bij deze leeftijdscategorie. De andere leeftijdsgroepen hielden hun renovatieactiviteit op peil.


Het gemiddeld besteed bedrag onder de renoveerders bedroeg 13.300 €. Dit zorgt voor een totale waarde van 8,6 miljard euro dat afgelopen jaar door huiseigenaren in België geïnvesteerd werd in hun woningen. In 2012 bedroeg het totale bestedingsbedrag nog 9,9 miljard euro, oftewel 13% hoger.

Sinds 2012 voert
Essencia een jaarlijks renovatieonderzoek uit. Deze waardevolle data gekoppeld aan onze jaren ervaring binnen de bouwsector bieden u een unieke kans om nieuwe inzichten te verwerven. Onze rapportages worden specifiek toegespitst op uw domein. Je krijgt onder andere antwoorden op vragen zoals:

- Welk werken voert een koper van een woning uit ?
- Wie is de verbouwer naar socio-demografisch profiel ?
- Gaat de verbouwer lenen voor de werken?
- Uit welke werken bestaat een gemiddelde verbouwing ?
- Wie profiteerde reeds van subsidies voor uitgevoerde werken ?
- Zijn alle daken nu reeds geïsoleerd ?
- Welke renoveerders investeerden in alternatieve energie ?
- Welke werken staan er nog op de planning ?

 

Uw eerste stap zit in het stellen van de vraag aan Essencia. Contacteer ons.



 

Zorg mee voor opnieuw actuele rapportering van bouwvergunningen
Zorg mee voor opnieuw actuele rapportering van bouwvergunningen
Marketing binnen de renovatiemarkt...alsof je geblinddoekt tracht een penalty te scoren?
Marketing binnen de renovatiemarkt...alsof je geblinddoekt tracht een penalty te scoren?