Onlangs voerden we in opdracht van @Foamglas een aantal diepte-interviews uit bij architecten, studiebureaus en projectontwikkelaar. Tijdens de gesprekken polsten we naar hun houding ten aanzien van een product in ontwikkeling. Wat me opviel was het grote verschil tussen architect en studiebureau. Duidelijk partijen die hetzelfde product toch anders bekijken en die de mogelijke toepassing ervan in toekomstige bouwprojecten anders zien evolueren. Uiteraard zijn er raakvlakken maar ook sterke verschillen waar in het lanceringsplan voldoende aandacht aan moet geschonken worden. Dit project toonde voor mij weer de kracht van diepte-interviews. Door eens een diepgaand en objectief gesprek te hebben met een aantal partijen bekomen we veel ‘inside’-informatie, die je niet snel op een andere manier verzamelt. Het onderzoek was dan ook een waardevolle investering voor onze klant, waar niet alleen het R&D-team bijkomende inspiratie uit haalde. Ook de marketing en communicatieafdeling vond het onderzoeksrapport een heuse meerwaarde.
Een leuk project om te doen en leuke feedback achteraf. Ik kijk al uit naar de lanceringscampagne van het product !